/ ACASA / DIRECTIA ECONOMICA / Serviciul Financiar-Contabilitate
Serviciul Financiar-Contabilitate se află în structura Direcției Economice, este condus de un Șef Serviciu (funcție publică) şi are următoarele atribuţii:
- organizează, coordonează şi execută activităţile financiare ale instituţiei, contabilizează veniturile şi cheltuielile bugetare şi derulează activităţile specifice execuţiei bugetului;
- întocmeşte situaţiile financiare centralizate şi alte raportări pentru bugetul propriu al instituţiei;
- asigură derularea în bune condiţii a execuţiei bugetare;
- verifică efectuarea execuţiei bugetare a plăţilor, încadrarea în articole şi alineate bugetare şi în creditele aprobate în bugetul de venituri şi cheltuieli;
- întocmeşte, verifică şi coordonează strategiile de reducere a riscurilor financiare asociate şi propune soluţii pentru îmbunătăţirea derulării financiare a programelor;
- elaborează strategia financiară şi bugetară a structurii de Poliţie Locală şi Control a Municipiului Bucureşti pe termen mediu şi lung, adaptarea şi implementarea obiectivelor ordonatorului terţiar de credite în cadrul acesteia şi urmăreşte ducerea lor la îndeplinire;
- urmăreşte angajarea, utilizarea şi controlul resurselor publice locale;
- întocmeşte proiectele de decizii privind stabilirea competenţelor pentru angajarea, lichidarea, ordonanţarea şi plata cheltuielilor pe parcursul exerciţiului bugetar în limita bugetului aprobat;
- întocmeşte proiectul bugetului pe anul următor şi estimările pe trei ani, pe baza clasificaţiei bugetare aprobate de Ministerul Finanţelor Publice;
- întocmeşte documentaţii pentru fundamentarea solicitărilor pentru alocaţii de la bugetul local, participă la analize pentru aprobarea acestora şi urmăreşte confirmarea/comunicarea sumelor repartizate;
- detaliază pe trimestre bugetul aprobat şi îl prezintă spre semnare ordonatorului terţiar de credite;
- transpune în format electronic bugetul aprobat, detaliat pe trimestre şi-l transmite la unitatea de trezorerie din sectorul în care instituţia îşi desfăşoară activitatea;
- întocmeşte proiecte pentru rectificarea/modificarea bugetului aprobat, precum şi modificarea programelor de investiţii anexe la buget şi proiectele de hotărâri corespunzătoare;
- întocmeşte documentaţiile pentru deschiderea/retragerea creditelor bugetare şi repartizarea acestora;
- întocmeşte ordine de plată şi dispoziţii bugetare pentru alocarea sumelor aprobate în buget;
- întocmeşte raportările lunare şi trimestriale privind contul de execuţie al bugetului instituţiei pe care le transmite Direcţiei Buget, din cadrul Primăriei Municipiului Bucureşti;
- realizează necesarul de cheltuieli în vederea întocmirii proiectului de buget anual cât şi a rectificărilor acestuia;
- urmăreşte efectuarea plăţilor şi cheltuielilor conform bugetului aprobat;
- urmăreşte derularea contractelor conform prevederilor bugetare;
- asigură întocmirea listei de investiţii şi urmărirea executării acesteia;
- organizează şi conduce evidenţa contabilă în cadrul instituţiei;
- urmăreşte execuţia bugetară pe structura clasificaţiei bugetare (capitole, titluri, articole, alineate) în cadrul instituţiei;
- asigură relaţiile funcţionale cu instituţiile financiare cu care interacţionează;
- verifică, trimestrial şi anual, încadrarea în limitele creditelor bugetare aprobate şi repartizate pe trimestre;
- avizează documentele privind angajarea, lichidarea, ordonanţarea cheltuielilor în limita şi pe structura bugetului repartizat;
- întocmeşte şi transmite situaţii şi rapoarte statistice din domeniul de activitate;
- întocmeşte lunar declaraţia privind obligaţiile de plată la bugetul de stat şi declaraţia privind obligaţiile de plată la bugetul asigurărilor sociale şi fondurilor speciale;
- asigură, în limita bugetului aprobat, fondurile necesare pentru deplasările în ţară şi străinătate pentru personalul instituţiei, în interesul serviciului, pe baza dispoziţiilor de deplasare;
- ţine evidenţa operativă a acestora şi verifică deconturile, urmărind încadrarea în cheltuielile aprobate în buget;
- întocmeşte situaţia privind execuţia cheltuielilor bugetare angajate;
- urmăreşte derularea financiară a contractelor şi operaţiunilor;
- organizează activitatea casieriei în conformitate cu prevederile legale;
- organizează şi conduce contabilitatea pe bază de angajamente ţinând evidenţa angajamentelor bugetare şi legale şi raportarea angajamentelor bugetare;
- verifică documentele justificative primare şi întocmeşte notele contabile pentru operaţiunile economico-financiare;
- asigură evidenţa contabilă a debitorilor şi o transmite către Serviciul Contencios, Legalitate Acte și Îndrumare Juridică;
- asigură evidenţa contabilă a tuturor activităţilor, operaţiunilor economico-financiare şi bugetare prin înregistrarea cronologică şi sistematică, sintetică şi analitică;
- asigură întocmirea registrelor contabile obligatorii;
- asigură evidenţa bunurilor de orice fel din patrimoniul aflat în administrarea instituţiei, pe întreaga durată de viaţă a acestora;
- efectuează înregistrarea în contabilitate în baza documentelor justificative, în cazul preluării sau transferului de active fixe;
- înregistrează scoaterea din funcţiune a imobilizărilor corporale şi necorporale, casarea obiectelor de inventar şi declasarea bunurilor materiale;
- efectuează operaţiunile de înregistrare în contabilitate, referitoare la transferul sau cedarea către alte instituţii a bunurilor conform propunerilor comisiei de inventariere;
- efectuează şi verifică exactitatea înregistrărilor contabile şi controlează concordanţa dintre contabilitatea sintetică şi analitică, întocmind balanţa de verificare lunară, pe baza datelor preluate din fişele de cont pentru operaţii diverse;
- verifică înregistrările în contabilitatea analitică întocmind la sfârşitul perioadei pentru care se întocmesc situaţiile financiare, balanţa de verificare analitică;
- asigură furnizarea datelor necesare pentru întocmirea lunară, trimestrială şi anuală a execuţiei bugetare cât şi a altor raportări statistice;
- realizează înregistrarea mijloacelor fixe şi a obiectelor de inventar în registrele de inventar şi completarea fişelor de inventar pe locuri de folosinţă şi pe persoane;
- realizează înregistrarea operaţiunilor contabile în fişe de cont;
- înregistrează transferurile şi consumurile materialelor, obiectelor de inventar, bonurilor de carburant, pe baza bonurilor de consum sau de transfer, după caz;
- asigură întocmirea situaţiilor financiare trimestriale şi anuale;
- asigură urmărirea lichidărilor avansurilor spre decontare acordate salariaţilor instituţiei, precum şi calculul penalităţilor de întârziere şi virarea acestora la buget;
- urmăreşte încasarea debitelor instituţiei provenite din diverse operaţii economice;
- urmăreşte modul de efectuare a inventarierii patrimoniului instituţiei, conform legislaţiei în vigoare şi înregistrarea în contabilitate a rezultatelor constatate de către comisia de inventariere.