/ ACASA / ALTE STRUCTURI / Compartimentul Audit Public
Compartimentul Audit Public se subordonează direct Directorului General şi are următoarele atribuţii:
- răspunde pentru activitatea de audit public intern, activitate funcţional independentă şi obiectivă;
- elaborează proiectul Planului Anual de Audit Intern, pe care îl supune aprobării Directorului General al D.G.P.L.C.M.B. ;
- efectuează activităţi de audit public intern conform planului de audit sau a auditurilor dispuse de conducera instituţiei, conform legii;
- monitorizează implementarea recomandărilor formulate în rapoartele de audit public intern;
- elaborează anual raportul de activităţi de audit intern, îl supune spre analiză şi aprobare Directorului General al D.G.P.L.C.M.B. , după care îl transmite la Direcţia de Audit Public Intern din cadrul Primăriei Municipiului Bucureşti;
- transmite, la cerere, Direcţiei de Audit Public Intern din cadrul Primăria Municipiului Bucureşti, rapoarte de activitate;
- în cazul identificării unor neregularităţi sau posibile prejudicii, raportează urgent despre acestea Directorului General al D.G.P.L.C.M.B. ;
- auditează, cel puţin o dată la trei ani, fără a se limita la acest termen, următoarele:
- activităţile financiare sau cu implicaţii financiare desfăşurate de instituție din momentul constituirii angajamentelor până la utilizarea fondurilor de către beneficiarii finali, inclusiv a fondurilor provenite din finanţare externă;
- plăţile asumate prin angajamente bugetare şi legale, inclusiv din fondurile comunitare;
- administrarea patrimoniului, precum şi vânzarea, gajarea, concesionarea sau închirierea de bunuri din domeniul privat al statului ori al unităţilor administrativ-teritoriale;
- concesionarea sau închirierea de bunuri din domeniul public al statului ori al unităţilor administrativ-teritoriale;
- constituirea veniturilor publice, respectiv modul de autorizare şi stabilire a titlurilor de creanţă, precum şi a facilităţilor acordate la încasarea acestora;
- alocarea creditelor bugetare;
- sistemul contabil şi fiabilitatea acestuia;
- sistemul de luare a deciziilor;
- sistemele de conducere şi control, precum şi riscurile asociate unor astfel de sisteme;
- sistemele informatice.