/ ACASA / DIRECTIA ECONOMICA / Biroul Salarizare și Plăți
Biroul Salarizare și Plăți se află în structura Serviciului Financiar-Contabilitate, este condus de un Șef Birou (funcție publică) și are următoarele atribuții:
- întocmeşte ordinele de plată şi efectuează viramentele către beneficiari, furnizorii de bunuri, servicii şi lucrări, pe bază de documente justificative legale;
- efectuează prin casierie operaţii de încasări şi plăţi pe baza documentelor aprobate şi supuse controlului financiar-preventiv;
- efectuează plăţi din creditele bugetare după ce au fost angajate, lichidate şi ordonanţate de ordonatorul terţiar de credite;
- asigură, calculează şi execută plata drepturilor salariale şi a altor drepturi de natură salarială;
- întocmeşte şi depune lunar declarația unică fiscală 112;
- calculează, reţine şi virează contribuţiile datorate de angajator şi angajaţi la bugetul statului, bugetul asigurărilor sociale de stat, bugetul asigurărilor de sănătate;
- întocmeşte fişele fiscale privind impozitul pe venit şi asigură transmiterea acestora în termen legal către unitatea de trezorerie din sectorul în care instituţia îşi desfăşoară activitatea şi către salariaţi;
- întocmeşte şi eliberează adeverinţe privind salariile, veniturile și contribuţiile realizate de salariaţii instituţiei;
- întocmeşte situaţia cu privire la monitorizarea cheltuielilor de personal;
- efectuează plăţi în numerar şi operaţiuni curente cu unitatea de trezorerie a statului şi cu alte instituţii bancare la care are deschise conturile;
- se asigură de predarea documentelor necesare pentru plata salariilor, de către Serviciul Resurse Umane, Securitate şi Sănătate în Muncă, la termenul stabilit pentru întocmirea statelor de plată.